English
Neįgaliesiems
LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖ
  •  
  • Paieška
Titulinis puslapis ('Alt' + '0', 'Enter')
Svetainės struktūra ('Alt' + 'T', 'Enter')
Siųsti el. laišką ('Alt' + 'M', 'Enter')
Kita kalba ('Alt' + 'L', 'Enter')
Paieška ('Alt' + 'S', 'Enter')
Leidinių katalogas ('Alt' + 'Y', 'Enter')
Klausimai ir atsakymai ('Alt' + 'Q', 'Enter')
Šis puslapis ('Alt' + 'D', 'Enter')
Į puslapio pradžią ('Alt' + 'V', 'Enter')
TEKSTO DYDIS - Didinti šrifto dydį Mažinti šrifto dydį

Muitinės kriminalinė tarnyba

Muitinės kriminalinės tarnybos vidaus tvarkos taisyklės

PATVIRTINTA
Muitinės kriminalinės tarnybos direktoriaus 2006 m. liepos 27 d. įsakymu Nr. 1R-125
(Muitinės kriminalinės tarnybos direktoriaus 2024 m. lapkričio 5 d. įsakymo Nr. 1RE-110    redakcija)
 
MUITINĖS KRIMINALINĖS TARNYBOS
VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS
 
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Muitinės kriminalinės tarnybos vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja
Muitinės kriminalinės tarnybos (toliau – Tarnybos) vidaus tvarką, kurios tikslas – įtakoti pareigūnų,
valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį (toliau kartu vadinami darbuotojais)
elgesį, kad gerėtų Lietuvos Respublikos muitinės ir visuomenės santykiai, būtų užtikrintas Tarnybos
darbo efektyvumas ir kokybė.
2. Taisyklėse reglamentuojami Tarnybos vidaus tvarkos klausimai: darbo ir poilsio laikas,
bendrieji vidaus tvarkos reikalavimai, darbo vietos įrengimas, darbo priemonių išdavimas ir
naudojimas, aprangos, išvaizdos ir elgesio reikalavimai, sauga ir sveikata, darbų perdavimas ir
atsiskaitymas, lygių galimybių užtikrinimas ir įgyvendinimas, darbuotojų atsakomybė, vaizdo
stebėjimas, automobilių stovėjimo aikštelės naudojimas, susipažinimas su vidaus tvarkos
dokumentais.
3. Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek Taisyklių 2 punkte nurodytų klausimų
nereglamentuoja Tarnybos ir (arba) darbo santykius reglamentuojantys Lietuvos Respublikos
įstatymai ir jų įgyvendinamieji teisės aktai.
4. Taisyklės taikomos visiems Tarnybos ir Lietuvos Respublikos muitinės sistemai
priklausančių įstaigų, kurių darbo ir (ar) funkcijų atlikimo vieta nustatyta Tarnyboje, darbuotojams.
5. Taisyklės mutatis mutandis taikomos ir Tarnyboje praktiką atliekantiems asmenims.
6. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos
vidaus tarnybos statute (toliau – Statutas), Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme (toliau
– VTĮ) ir Lietuvos Respublikos darbo kodekse (toliau – DK).
7. Už Taisyklių įgyvendinimą atsako Tarnybos direktorius.


II SKYRIUS
DARBO IR POILSIO LAIKAS
8. Darbo laikas Tarnyboje nustatomas vadovaujantis Statutu, VTĮ, DK, Darbo laiko rėžimo
valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijoje nustatymo aprašu, patvirtintu Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 ,,Dėl Lietuvos Respublikos darbo
kodekso įgyvendinimo“, Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
(toliau – Muitinės departamentas) generalinio direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais, kurie
reglamentuoja darbo laiko režimą.
Tarnyboje taikoma:
8.1. 40 valandų trukmės 5 darbo dienų darbo savaitė su dviem poilsio dienomis;
8.2. darbo dienos trukmė pirmadieniais – ketvirtadieniais yra 8 valandos 15 minučių, o
penktadieniais – 7 valandos;
8.3. pietų pertrauka – nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių;
8.4. šeštadieniai ir sekmadieniai – poilsio dienos;
8.5. švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda, švenčių dienomis
nedirbama;
8.6. pirmadienį, antradienį, trečiadienį ir ketvirtadienį dirbama nuo 8 valandos iki 17 valandos,
penktadienį – nuo 8 valandos iki 15 valandos 45 minučių;
8.7. darbuotojai, kuriems taikoma suminė darbo laiko apskaita, dirba pagal teisės aktų nustatyta
tvarka parengtus ir patvirtintus darbo grafikus;
8.8. darbo laiko apskaita tvarkoma vadovaujantis Tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka ir
kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo laiko apskaitą.
9. Darbuotojai, Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2017 m. gruodžio 8 d. įsakymo
Nr. 1B-1034 „Dėl Lietuvos Respublikos muitinės pareigūnų, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų,
dirbančių pagal darbo sutartis, lankstaus darbo grafiko nustatymo ir taikymo tvarkos aprašo
patvirtinimo“ nustatyta tvarka, gali pirmadienį–ketvirtadienį pradėti darbą nuo 7 valandos iki 9
valandos ir baigti darbą nuo 16 valandos iki 18 valandos, o penktadienį pradėti darbą nuo 7
valandos iki 9 valandos ir baigti darbą nuo 14 valandos 45 minučių iki 16 valandos 45 minučių.
10. Tarnybos direktorius, atsižvelgdamas į pagrindinių pareigybės aprašyme numatytų
uždavinių įgyvendinimo vientisumą arba esant tarnybiniam būtinumui, gali nustatyti kitokį
Tarnybos padalinių arba (ir) darbuotojų darbo laiką nei nustatytas šių Taisyklių 8-9 punktuose.
11. Poilsio laikas darbuotojams nustatomas vadovaujantis Statutu, VTĮ, DK ir kitais teisės
aktais, reglamentuojančiais poilsio laiką.
12. Darbuotojai, negalintys (vėluojantys) atvykti į darbą, apie tai nedelsdami turi elektroninių
ryšių priemonėmis informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti neatvykimo (vėlavimo) priežastis.
Jeigu darbuotojai apie savo neatvykimą (vėlavimą) dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, tai
gali padaryti kiti asmenys.
13. Susirgę darbuotojai privalo tą pačią dieną elektroninių ryšių priemonėmis informuoti
tiesioginį vadovą. Šio reikalavimo privaloma laikytis ir susirgus atostogų metu.
14. Darbuotojai, palikdami nustatytą Tarnybos ar darbo vietą, apie tai privalo informuoti savo
tiesioginį vadovą ir nurodyti išvykimo tikslą bei numatomą trukmę.
15. Darbuotojai, išskyrus atvejus, numatytus Statuto 70 straipsnio 1 dalies 7 punkte, VTĮ 49
straipsnio 3 dalies 7 punkte, turi teisę pateikti rašytinį prašymą (įskaitant pateiktą elektroninių ryšių
priemonėmis) neatvykti ar laikinai išvykti iš darbo ne darbo ir tarnybos tikslais, nurodydami tokio
prašymo priežastį ir numatomą trukmę.
16. Darbuotojai turi teisę pasinaudoti iki 2 darbo dienų per mėnesį, gavus tiesioginio vadovo
rašytinį (įskaitant gautą elektroninių ryšių priemonėmis) sutikimą, išvykti į sveikatos priežiūros
įstaigą ir valstybės ar savivaldybės instituciją ar įstaigą.
17. Darbuotojams, kurių veiklos pobūdis ir specifika leidžia jiems priskirtas funkcijas atlikti ne
Tarnybos patalpose, gali dirbti nuotoliniu būdu vadovaujantis Lietuvos Respublikos muitinės
pareigūnų, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo nuotoliniu
būdu taisyklėmis, patvirtintomis Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2020 m. rugsėjo
24 d. įsakymu Nr. 1B-755 ,,Dėl Lietuvos Respublikos muitinės pareigūnų, karjeros valstybės
tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo nuotoliniu būdu taisyklių
patvirtinimo“.


III SKYRIUS
BENDRIEJI VIDAUS TVARKOS REIKALAVIMAI
18. Darbuotojai turi laikytis Lietuvos Respublikos muitinės pareigūnų etikos kodekso
reikalavimų, darbuotojų saugą ir sveikatą, priešgaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų
reikalavimų.
19. Tarnyboje leidžiama rūkyti tik tam skirtose ir pažymėtose vietose. Kitose vietose, taip pat
tarnybinėse patalpose, transporto priemonėse, rūkyti draudžiama.
20. Darbuotojai darbo patalpas privalo laikyti švarias ir tvarkingas.
21. Darbuotojams draudžiama darbo metu būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotinių,
toksinių ar psichotropinių medžiagų.
22. Darbo vietoje draudžiama laikyti alkoholinius gėrimus, narkotines, toksines, greitai
užsiliepsnojančias bei kitokias, pavojingas sveikatai medžiagas. Darbuotojai neturi laikyti maisto
produktų asmenų aptarnavimo vietose ir vartoti maisto produktus asmenų aptarnavimo metu.
23. Darbuotojams draudžiama darbo laiku užsirakinti darbo patalpose, išskyrus tuos atvejus,
kai tai numatyta teisės aktuose.
24. Darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje pašaliniai asmenys būtų tik darbuotojui
esant.
25. Darbuotojai kiekvieną kartą įeidami į Tarnybos patalpas ir išeidami iš jų, privalo
užsiregistruoti Elektroninėje įeigos kontrolės sistemoje. Įėjus į darbo vietai priskirtas patalpas ir
įsitikinus, kad saugos sistema nuo įsibrovimo aktyvuota – ją deaktyvuoti, o paliekant patalpą,
įsitikinus, kad patalpoje nėra kitų darbuotojų – aktyvuoti saugos sistemą nuo įsibrovimo.
26. Darbuotojai turi racionaliai ir taupiai naudoti darbo priemones, transportą, elektros energiją
ir kitus materialinius Tarnybos išteklius. Išeidami iš darbo patalpos, kurioje nėra kolegų, privalo ją
užrakinti - paskutinis išeidamas iš darbo patalpos, turi išjungti šviesą, šildymo, vėdinimo įrangą ir
kitus prietaisus, uždaryti langus.
27. Tarnybos elektroniniais ryšiais, įrenginiais, programine įranga, biuro technika,
kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis darbuotojai gali naudotis tik su Tarnyba ar darbu susijusiais
tikslais.
28. Darbuotojams draudžiama leisti pašaliniams asmenims naudotis Tarnybos elektroniniais
ryšiais, galiniais įrenginiais, programine įranga, biuro technika, kanceliarinėmis ir kitomis
priemonėmis.
29. Kompiuterinės technikos priežiūrą ir taikomosios programinės įrangos įdiegimą (keitimą ar
panaikinimą) organizuoja Muitinės informacinių sistemų centras (toliau – MISC). Prašymai suteikti
paslaugą arba pagalbą (konsultaciją) teikiami darbuotojui registruojant kreipinį Muitinės
informacinių paslaugų centro (toliau – ITPC) savitarnos svetainėje adresu https://ITPC.lrmuitine.lt,
elektroniniu paštu [email protected] ar telefonu (8 5) 236 2302, kai dėl techninių priežasčių nėra
galimybės kreiptis vienu iš pirmiau nurodytų būdų.


IV SKYRIUS
DARBO VIETOS ĮRENGIMAS, DARBO PRIEMONIŲ IŠDAVIMAS
30. Nauja darbo vieta turi būti įrengta ne vėliau kaip vieną darbo dieną prieš naujo darbuotojo
priėmimą ar planuojamą darbuotojo darbo vietos pakeitimą.
31. Darbo priemones naujai priimtam darbuotojui išduoda atitinkamo Tarnybos padalinio
vadovas ar kitas įgaliotas asmuo.
32. Darbuotojui išduodamas konkretaus kabineto, kuriame yra jo darbo vieta, raktas.
Darbuotojui draudžiama pasigaminti savo darbo kabineto rakto kopijas, perduoti jam išduotą
kabineto raktą kitiems asmenims, išskyrus objektyviai pagrindžiamus atvejus.
33. Darbuotojui draudžiama perduoti jam išduotą valstybės tarnautojo, pareigūno pažymėjimą
ar leidimą kitiems asmenims.
34. Naujai priimtiems darbuotojams pirmąją jų darbo Tarnyboje dieną raštu arba
elektroninėmis ryšių priemonėmis, padalinys arba asmuo, atsakingas už darbuotojų priėmimą,
pateikia užpildyti sutikimus dėl asmens duomenų tvarkymo.


V SKYRIUS
DARBO PRIEMONIŲ NAUDOJIMAS
35. Darbuotojai privalo saugoti jiems išduotas darbo priemones – kompiuterinę techniką,
programinę įrangą, kanceliarines priemones, mobiliuosius telefonus, taip pat taupiai naudoti jiems
patikėtas Tarnybos bendro naudojimo darbo priemones, inventorių, organizacinę ir
telekomunikacijų įrangą, tarnybinį transportą, elektros energiją.
36. Darbuotojai, turintys prieigą prie vidinių ar išorinių (kitų įstaigų ar institucijų) duomenų
bazių bei registrų, gali rinkti, peržiūrėti, tikrinti, analizuoti ten esančią informaciją ir (ar) duomenis
(įskaitant ir asmens duomenis) ar kitaip jais disponuoti tik Tarnybos ar darbo funkcijoms atlikti.
Darbuotojai privalo užtikrinti, kad nesudarys galimybės naudotis jiems prieinama informacija ir (ar)
duomenimis (tarp jų ir asmens duomenimis) ar perduoti šios informacijos ir (ar) duomenų
tretiesiems asmenimis, kurie neturi teisės susipažinti su tokia informacija ir (ar) duomenimis.
37. Darbuotojai privalo nesinaudoti techniškai netvarkingomis darbo ir asmeninėmis
priemonėmis, apie pastebėtus gedimus, galimą pavojų darbuotojams ar Tarnybos veiklai,
atsižvelgdami į situaciją, nedelsdami turi pranešti tiesioginiam vadovui.
38. Darbuotojai, kuriems išduoti mobilieji telefonai, privalo naudotis šiais telefonais taip, kad
darbo metu būtų galima su jais susisiekti. Mobilieji telefonai darbo metu turi būti įjungti, išskyrus
atvejus ir vietas, kuriose nėra galimybių arba draudžiama naudotis mobiliaisiais telefonais.
Tarnybos išduotuose mobiliuosiuose telefonuose draudžiama diegti nesaugią ir darbuotojo darbo
funkcijoms nebūtiną programinę įrangą.
39. Darbuotojai naudodamiesi savo darbo elektroniniu paštu turi laikytis Lietuvos Respublikos
muitinės elektroninio pašto naudojimo nuostatų, patvirtintų Muitinės departamento generalinio
direktoriaus 2023 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1BE-934 „Dėl Lietuvos Respublikos muitinės
elektroninio pašto naudojimo nuostatų patvirtinimo“.
40. Kiekvienam darbuotojui suteikiamas unikalus prijungimo prie Tarnybos tinklo išteklių
vardas ir slaptažodis. Darbuotojas privalo užtikrinti, kad slaptažodis nebūtų atskleistas kitiems
asmenims.
41. Darbuotojai, pastebėję, kad jiems suteikta prieiga prie duomenų (įskaitant ir asmens
duomenis), kurie nėra reikalingi jų Tarnybos ar darbo funkcijoms atlikti, apie tai turi informuoti
Muitinės informacinių sistemų administratorių.
42. Darbuotojai privalo užtikrinti, kad jiems išduotas pareigūno, valstybės tarnautojo ar darbo
pažymėjimas būtų laikomas saugiai, ir privalo juo naudotis tik asmeniškai tarnybos ar darbo
tikslais.


VI SKYRIUS
APRANGOS IR IŠVAIZDOS REIKALAVIMAI
43. Pareigūnų uniformos dėvėjimo tvarką reglamentuoja Muitinės departamento generalinio
direktoriaus 2022 m. lapkričio 24 d. įsakymas Nr. 1BE-855 ,,Dėl Lietuvos Respublikos muitinės
pareigūnų tarnybinės uniformos išdavimo, dėvėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Darbuotojai, kuriems šio įsakymo nustatyta tvarka leista nedėvėti uniformos, turi būti tvarkingos
išvaizdos, jų apranga – švari, dalykinio stiliaus.
44. Darbuotojai, tiesiogiai neaptarnaujantys piliečių ir kitų asmenų, nedalyvaujantys
posėdžiuose, komisijų ar kitoje veikloje, susijusioje su atstovavimu muitinei ar Tarnybai, arba jos
reprezentavimu, paskutinę darbo savaitės dieną gali dėvėti laisvalaikio stiliaus drabužius.
45. Tarnybos direktorius, direktoriaus pavaduotojas, taip pat struktūrinių padalinių vadovai,
kurių nuomone darbuotojo apranga ar išvaizda neatitinka šių Taisyklių 43 - 44 punktų reikalavimų,
turi teisę įpareigoti darbuotoją ateityje rengtis tinkamai.


VII SKYRIUS
ELGESIO REIKALAVIMAI
46. Darbuotojai savo elgesiu reprezentuoja Tarnybą.
47. Tarnyboje turi būti vengiama triukšmo, palaikoma dalykinė darbo atmosfera, darbuotojai
turi elgtis pagarbiai vieni su kitais, svečiais, netrukdyti kitų darbuotojų darbui.
48. Darbuotojams darbo metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius.
49. Darbuotojams darbo vietoje draudžiama laikyti necenzūrinio arba asmens garbę ir orumą
žeminančio turinio informaciją.
50. Darbuotojai, atsiliepdami į išorinius tarnybinio fiksuotojo ryšio telefono skambučius,
privalo prisistatyti, su skambinančiuoju turi bendrauti mandagiai ir dalykiškai.
51. Jeigu darbuotojui skambina ne jo kompetencijos klausimu, jis privalo nurodyti bendrąjį
Tarnybos informacijos telefono numerį arba kompetentingo darbuotojo telefono numerį.
52. Apie siūlytą, siūlomą, žadamą ar paliktą neteisėtą atlygį (pinigus, maisto produktus, kitus
daiktus, prekių ir (ar) paslaugų dovanų kuponus ir pan.) darbuotojai visais atvejais nedelsdami
privalo pranešti tiesioginiam vadovui.


VIII SKYRIUS
SAUGA IR SVEIKATA
53. Tarnyboje saugus darbas organizuojamas vadovaujantis darbuotojų saugos ir sveikatos,
priešgaisrinės ir radiacinės saugos norminių teisės aktų reikalavimais bei kolektyvinių sutarčių
nuostatomis.
54. Darbuotojams draudžiama pradėti tarnybą ar darbą neišklausius įvadinio darbuotojų saugos
ir sveikatos bei priešgaisrinės saugos instruktažo.
55. Darbuotojai, nukentėję dėl įvykio darbe, nelaimingo atsitikimo pakeliui į darbą ar iš darbo,
jeigu pajėgia, taip pat darbuotojas, matęs įvykį arba jo pasekmes, privalo nedelsdami apie tai
pranešti Tarnybos direktoriui, tiesioginiam vadovui arba vyriausiajam specialistui, vykdančiam
darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų įgyvendinimo funkcijas. Įvykiai registruojami ir tiriami
vadovaujantis darbuotojų saugą ir sveikatą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis.
56. Darbuotojai turi teisę, darbo metu, iškilus klausimams dėl saugos ir sveikatos būklės,
kreiptis į tiesioginį vadovą, vyriausiąjį specialistą, vykdantį darbuotojų saugos ir sveikatos
reikalavimų įgyvendinimo funkcijas, Tarnybos vadovybę, kitas valstybės institucijas ir įstaigas.


IX SKYRIUS
DARBŲ PERDAVIMAS IR ATSISKAITYMAS
57. Atleidžiamas iš darbo, perkeliamas į kitas pareigas Tarnyboje ar kitoje įstaigoje,
darbuotojas ir darbuotojas, kuriam suteiktos nėštumo, gimdymo atostogos arba atostogos vaikui
prižiūrėti (nurodydamas atleidžiamo iš darbo, perkeliamo ar išleidžiamo atostogų darbuotojo
pareigas, vardą ir pavardę, atleidimo, perkėlimo ar atostogų pradžios ir pabaigos datas, pareigas, į
kurias darbuotojas perkeliamas), privalo:
57.1. grąžinti švarias ir tvarkingas jam Tarnybos išduotas darbo priemones (kompiuterinę bei
programinę įrangą, mobiliuosius telefonus su atkurtais gamykliniais parametrais ir kt.);
57.2. grąžinti tarnybinį ar darbo pažymėjimą;
57.3. perduoti visus darbus (parengtus arba pradėtus rengti dokumentų projektus, surinktą
informaciją vykdant pavedimus, kurie dar nėra įvykdyti, taip pat informacijos laikmenas
(elektronines, popierines) ir informaciją tiesioginiam vadovui arba jo pavedimu – kitam
darbuotojui;
57.4. grąžinti darbo kabineto raktus;
57.5. grąžinti nepanaudotą komandiruotės išlaidų avansą, jeigu jis buvo išmokėtas.
58. MISC darbuotojas, gavęs prašymą, ne vėliau kaip atleidimo iš darbo dieną, panaikina
darbuotojui suteiktas prieigas prie bendrųjų Tarnybos pagrindinės kompiuterių įrangos,
informacinių sistemų, duomenų bazių ir registrų. Už darbuotojo prieigos teisių peržiūrą ir reikiamos
informacijos pateikimą ITPC atsakingas atitinkamo padalinio vadovas.
59. Atsiskaitymas su Tarnyba laikomas baigtu, kai atleidžiamas arba perkeliamas į kitas
pareigas pareigūnas, tarnautojas ar darbuotojas iki įsakyme nurodytos atleidimo ar perkėlimo datos,
už personalo apskaitos tvarkymą atsakingam asmeniui pateikia užpildytą atsiskaitymo lapelį
(priedas).

X SKYRIUS
LYGIŲ GALIMYBIŲ UŽTIKRINIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
60. Tarnyba įgyvendina lyčių lygybės ir nediskriminavimo kitais pagrindais principus. Tai
reiškia, kad Tarnyboje užtikrinamos lygios galimybės – esant bet kokių darbdavio santykių su
darbuotojais tiesioginė ir netiesioginė diskriminacija, priekabiavimas, seksualinis priekabiavimas,
nurodymas diskriminuoti lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės
orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, narystės politinėje partijoje ar asociacijoje, religijos,
tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, išskyrus atvejus dėl asmens išpažįstamos religijos, tikėjimo ar
įsitikinimų dirbantiems religinėse bendruomenėse, bendrijose ar centruose, jeigu reikalavimas
darbuotojui dėl išpažįstamos religijos, tikėjimo ar įsitikinimų, atsižvelgiant į religinės
bendruomenės, bendrijos ar centro etosą, yra įprastas, teisėtas ir pateisinamas, ketinimo turėti vaiką
(vaikų) pagrindu dėl aplinkybių, nesusijusių su darbuotojų dalykinėmis savybėmis, ar kitais teisės
aktuose, reglamentuojančiuose lygias galimybes, nustatytais pagrindais neleidžiami.
61. Tarnyba, įgyvendindama lygias galimybes, vykdo Lietuvos Respublikos lygių galimybių
įstatymo 7 straipsnyje nurodytas pareigas.
62. Darbuotojas, kurio atžvilgiu nevykdomos lygių galimybių politikos įgyvendinimo
priemonės ar kurio atžvilgiu pažeidžiami lygių galimybių politikos principai, turi teisę pateikti
skundą Lietuvos Respublikos lygių galimybių kontrolieriui Lygių galimybių įstatyme nustatyta
tvarka.
63. Bet koks persekiojimas ar priešiškas elgesys prieš darbuotoją, pateikusį skundą dėl
diskriminacijos ar kitų jo lygių galimybių pažeidimo, yra draudžiami ir laikomi tarnybinių ar darbo
pareigų pažeidimu, už kurį gali būti taikoma įstatymuose numatyta atsakomybė.
XI SKYRIUS
VAIZDO STEBĖJIMAS
64. Vaizdo stebėjimas Tarnybos teritorijoje vykdomas vadovaujantis Vaizdo ir garso
duomenų tvarkymo Lietuvos Respublikos muitinėje taisyklėmis, patvirtintomis Muitinės
departamento generalinio direktoriaus 2023 m. rugsėjo 22 d. įsakymu Nr. 1BE-666 „Dėl Vaizdo ir
garso duomenų tvarkymo Lietuvos Respublikos muitinėje taisyklių ir Lietuvos Respublikos
muitinės vykdomo vaizdo stebėjimo (garso įrašymo) vietų adresų ir stebimų teritorijų (patalpų)
sąrašo patvirtinimo“.


XII SKYRIUS
AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMO AIKŠTELĖS NAUDOJIMAS
65. Darbuotojai gali naudotis Tarnybos automobilių stovėjimo aikštele, jeigu yra laisvų
statymo vietų, skirtų ne tarnybiniams automobiliams.
66. Darbuotojai Tarnybos automobilių stovėjimo aikštele naudojasi laikydamiesi Kelių eismo
taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950
„Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ reikalavimų, taip pat pagarbos vienas kitam principo,
saugodami Tarnybos ir darbuotojų turtą.
67. Jeigu dėl vietos aikštelėje trūkumo darbuotojui tenka užstatyti kito darbuotojo
automobilį, prireikus jis turi būti pasirengęs nedelsdamas patraukti savo automobilį.
68. Jeigu konkrečią dieną dėl darbo funkcijų atlikimo darbuotojas neturi galimybės prireikus
patraukti automobilio, jis turi automobilį pastatyti taip, kad šis netrukdytų išvažiuoti darbuotojams,
arba tą dieną nestatyti automobilio Tarnybos automobilių stovėjimo aikštelėje.
69. Darbuotojams draudžiama asmeninius automobilius statyti Tarnybos vidiniame kieme.

XIII
DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ
70. Darbuotojai už šių Taisyklių laikymąsi atsako kiekvienas asmeniškai.
71. Tarnybos pareigūnui ar valstybės tarnautojui, pažeidusiam šias Taisykles, taikoma
tarnybinė ir (ar) materialinė atsakomybė, kuri numatyta Statute ir VTĮ. Darbuotojai, dirbantys pagal
darbo sutartį atsako DK nustatyta tvarka.
72. Už Tarnybai padarytą materialinę žalą pareigūnai traukiami atsakomybėn – Statuto,
valstybės tarnautojai – VTĮ numatytais atvejais ir nustatyta tvarka. Darbuotojai, dirbantys pagal
darbo sutartį žalą atlygina DK numatytais atvejais ir nustatyta tvarka.
XIV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
73. Darbuotojų, asmenų, atliekančių ar siekiančių atlikti praktiką Tarnyboje, asmens
duomenys vidaus administravimo tikslais tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos
Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens
duomenis (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų
teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų.
74. Dokumentai ir duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos
dokumentų ir archyvų įstatymu ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais.
75. Taisyklės gali būti keičiamos, papildomos, keičiantis įstatymams ir kitiems teisės aktams,
keičiant Lietuvos Respublikos muitinės ar Tarnybos darbo organizavimą.
76. Su patvirtintomis Taisyklėmis pasirašytinai supažindinami ir jų privalo laikytis visi
Tarnybos, MD, MISC, kurių nutolusi darbo vieta Tarnyboje, darbuotojai.
77. Taisyklės skelbiamos Lietuvos Respublikos muitinės interneto svetainėje, Lietuvos
Respublikos muitinės interneto svetainės administravimo aprašo, patvirtinto Muitinės departamento
generalinio direktoriaus 2014 m. lapkričio 25 d. įsakymu Nr. 1B-855 „Dėl Lietuvos Respublikos
muitinės interneto svetainės administravimo aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Informacija atnaujinta 2024-11-05