Elektroninėje parduotuvėje įsigijus prekę, siuntai suteikiamas sekimo numeris, kad pirkėjas žinotų, kur konkrečiu metu yra siunta ir kada ji pasieks gavėją. Kodėl svarbu sekti siuntos buvimo vietą? Ne visi vežėjai savo klientus informuoja, jog jų siunta yra jau išmuitinta ir ją galima atsiimti. Jei gavėjas reguliariai neseka savo siuntos, gali nutikti taip, jog keletą dienų siuntų atsiėmimo terminale pragulėjusios ir neatsiimtos siuntos bus grąžinamos siuntėjui. Todėl svarbu nuolat tikrinti savo siuntos buvimo vietą ir laiku ją atsiimti. Kodėl prekės, jau atgabentos į Lietuvą, gali būti ne iš karto išmuitintos ir pristatytos gavėjui? Paprastai vežėjai siekia operatyviai sutvarkyti muitinius formalumus ir kuo greičiau pristatyti siuntą gavėjui. Tačiau pasitaiko atvejų, kai vežėjui, kliento vardu deklaruojančiam prekes muitinei, t. y. deklarantui, iškyla klausimų dėl siuntos turinio ir vertės, trūksta tam tikrų dokumentų ir pan. Tuomet deklarantas kreipiasi į prekės gavėją papildomos informacijos. Procesas gali užtrukti, todėl siuntos vėluoja. Kodėl, jei siunta vėluoja, reikia kreiptis ne į muitinę, o į vežėją (deklarantą)? Nors įmonės, gabenančios siuntas, siuntos sekimo programoje nurodo, kad siunta „pateikta muitinei“, tai nereiškia, jog muitinė siuntą saugo savo sandėliuose. Visos siuntos yra saugomos prekių vežėjų laikinojo saugojimo terminaluose ir muitinei fiziškai nėra pateikiamos. Išskyrus tuos atvejus, kai muitinės pareigūnai pagal rizikos vertinimo kriterijus atrenka vieną ar kitą siuntą fiziniam patikrinimui. Todėl jei siunta vėluoja ar gavėjas nori išsiaiškinti, kur konkrečiai yra jo siunta, jis turi kreiptis į prekės vežėją.
|